Jak urządzić biuro? W co je wyposażyć?

Jak urządzić biuro? W co je wyposażyć?

Wybierając meble, sprzęty i dodatki do biura przede wszystkim należy kierować się funkcjonalnością. Oczywiście miejsce pracy powinno być estetyczne, nie wolno jednak zapominać o wygodzie i ergonomii. Stąd warto mieć dobrze przemyślany plan na urządzenie wnętrza tak, by o niczym nie zapomnieć. W końcu, ważą się tu losy efektywności, wydajności i zdrowia wszystkich pracowników. Z jakich elementów powinno wobec tego składać się każde biuro?

Przestrzeń dla każdego pracownika

Bardzo ważną kwestią, która bezpośrednio przekłada się na atmosferę, a co za tym idzie komfort jest przestrzeń. Małe, ciasne pokoje z pewnością nie będą służyły kreatywności. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie już tzw. open space czyli duże, wspólne dla wszystkich wnętrze z wydzielonymi za pomocą ścianek i specjalnych paneli stanowiskami pracy.

Podział na strefę pracy, odpoczynku i oczekiwania

Szczególnie w przypadku wspomnianych powyżej biur typu open space bardzo ważny jest podział pomieszczenia na kilka stref. W przeciwnym razie niemożliwa będzie ani efektywna praca, ani odpoczynek. Stanowisko pracy nie może więc pełnić kilku funkcji. Przerwę od zadań pracownicy powinni spędzać albo w osobnym pomieszczeniu albo w wydzielonej strefie z wygodnymi kanapami i sofami. Nie może również zabraknąć miejsca dla oczekujących na spotkanie, odwiedzających siedzibę firmy partnerów biznesowych.

Odpowiednie oświetlenie

Dostęp lub brak dostępu do światła dziennego odbija swoje piętno na naszym nastroju i umiejętności koncentracji. Wybierając przestrzeń dla pomieszczeń biurowych warto zadbać o to, by nie brakowało w niej okien. Z drugiej strony niezwykle ważne są nowoczesne powłoki antyrefleksyjne - nadmierna ilość promieni słonecznych może bowiem również przeszkadzać w pracy. Wreszcie należy pamiętać o wszelkiego rodzaju lampach i lampkach, które przydają się zwłaszcza w pochmurne, zimowe dni.

Ergonomiczne meble biurowe

Ostatnim, niesamowicie ważnym elementem wyposażenia przestrzeni biurowych są oczywiście meble. Biurka, fotele, lady recepcyjne, szafy, szafki, półki mają ogromne znaczenie dla komfortu codziennego funkcjonowania w miejscu pracy. Jakiekolwiek błędy popełnione podczas nieuważnych zakupów mebli mogą pociągają za sobą poważne skutki, również natury zdrowotnej. Sposób wyprofilowania oparcia, wysokość, na jakiej znajdują się blaty itd. - wszystkie te czynniki w jakiś sposób odbijają się na pracownikach.


Notice: Uninitialized string offset: 0 in /home/lukzon/domains/tntoffice.pl/public_html/core/i18n/i18n.php on line 47